Vybudování dalších dvou pruhů na zhruba šestikilometrovém úseku D7 má zvýšit kapacitu silnice a bezpečnost provozu v místě častých havárií. Stavba zahrnuje dostavbu jednoho jízdního pásu k současné silnici I/7, rekonstrukci povrchu, úpravu dvou křižovatek a opravy mostů.
Obchvat je nyní pouze dvouproudý a kapacitně nestačí. Silnice slouží nejen jako spojnice Prahy, Loun, Chomutova a státní hranice s Německem, ale také pro obsluhu průmyslových zón, z nichž největší je Triangle u Žatce.
Ministerstvo stanovilo 18 podmínek, které musí investor během stavby splnit. Rozsah vlivu stavby na životní prostředí je podle stanoviska přijatelný.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby, má už pro daný úsek platné územní rozhodnutí. Stavbaři by mohli s pracemi začít příští rok, předpokládaná doba výstavby je 2,5 roku. Petr Vacek z úseku výstavby chomutovské pobočky ŘSD nedávno ČTK řekl, že kompletně má být dálnice dokončena v roce 2023.
Další dva pruhy budou kopírovat silnici I/7, délka trasy je 6130 metrů. Ve stanovisku se připomíná, že úsek už byl v minulosti připraven včetně výkupu pozemků, stavba se ale nedostala mezi prioritní, na které žádalo Česko výjimku u EU. Na stavbu se tak muselo dělat nové posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), kterou záměr získal. Kromě stavby nových pruhů stavebníci zrekonstruují současnou silnici I/7.
Obchvat Loun navazuje na obchvat D7 u Postoloprt, který se začal stavět před rokem, a z opačné strany na obchvat u Chlumčan, ten se teprve připravuje. U Chlumčan půjde o nový úsek mimo současnou silnici.
Nejvíc práce čeká ŘSD na úseku od hranice Ústeckého a Středočeského kraje po Slaný. Kompletně by D7 měla být hotova v roce 2023. Dostavba D7 má podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun.
Dosud jsou čtyři pruhy mezi Prahou a Slaným a Chomutovem a Bitozevsí. Ústecký kraj považuje dostavbu D7 za prioritu mimo jiné kvůli průmyslové zóně Triangle. Místní politici poukazují právě i na množství tragických nehod, které policie na I/7 řeší.