Loni v červenci podepsala SSHR s novým majitelem skladu, firmou Krailling Oils Development (KOD), a insolvenčním správcem smlouvu, na jejímž základě ČR získala naftu zpět. Všechnu původně uloženou naftu si ale Česko z Německa neodveze. Z měření, které provedli v prosinci roku 2014 němečtí celníci, vyplývá, že ve skladu v Kraillingu schází 6,3 milionu litrů paliva proti evidenčnímu stavu. Kolik přesně nafty chybí bude podle správy možné říci až po odjezdu posledního vlaku.
\"Mohu potvrdit, že poslední vlak s naftou vyjede z Německa tento čtvrtek. Skončí tím největší logistická operace v historii Správy státních hmotných rezerv. Zatímco jiné podobné úřady v zahraničí cvičí přesun pohonných hmot papírově, my jsme si vyzkoušeli přesun desítek milionů litrů nafty v reálných podmínkách,\" řekl dnes ČTK Švagr.
Transport nafty začal loni v říjnu. Dopravu paliva do ČR zajišťuje státní distributor paliv Čepro, smluvním dopravcem je ČD Cargo. Čtvrteční vlak bude celkově šedesátým.
Česko může mít část zásob nafty uskladněnu v Německu na základě dodatku smlouvy o skladování specifických zásob z roku 2004. Dodatek v roce 2010 uzavřela SSHR. Správa tehdy argumentovala například tím, že stát uskladněním části zásob nafty v Německu ušetří desítky milionů korun. Švagr poté několikrát uvedl, že předchozí vedení správy neodhadlo všechna potenciální rizika, která z kontraktu vyplývala. Insolvenční správce Viktoriagruppe české vlastnictví nafty nikdy neuznal.