Všech pět firem přiznalo účast v kartelových dohodách v letech 2004 až 2010 a souhlasily s urovnáním případu. Takata nedostala pokutu za tři kartelové dohody, protože informovala EK o jejich existenci. Ze stejného důvodu nebyla pokutována Tokai Rika za jednu z dohod.
Eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová upozornila, že bezpečnostní pásy a airbagy chrání každý den životy a jsou povinné pro všechny vozy v EU. \"Pět dnes pokutovaných dodavatelů se dohodlo, že budou maximalizovat zisky z prodeje těchto komponent. To mohlo zvýšit ceny těchto automobilových součástek pro množství výrobců prodávajících auta v Evropě a potenciálně ovlivnit zákazníky. Neakceptujeme kartely, které se dotýkají evropských zákazníků, i když je kartel organizován mimo Evropu,\" uvedla Vestagerová.
Pět firem si podle komise kromě koordinace cen a rozdělení trhů vyměňovalo také citlivé informace o dodávkách pásů, airbagů a volantů automobilkám Toyota, Suzuki a Honda. Dohody se organizovaly mimo EHP, hlavně v Japonsku, kartel měl ale významný dopad na evropské zákazníky, protože zhruba jedno z 11 aut prodaných v Evropě vyrábí japonská firma. Všechny japonské automobilky, kterých se kartel dotkl, mají také výrobní závody v EHP, uvedla komise.
Součástí EHP jsou všechny země Evropské unie plus Island, Lichtenštejnsko a Norsko.