Memorandum o zřízení centra pro údržbu a opravy letadel, které je předzvěstí vstupu letecké opravny Job Air Technic na ruský trh, dnes v Moskvě během rusko-českého ekonomického fóra podepsali generální ředitel ruské společnosti T1 Mucharbek Izmailovič Aušev a generální ředitel firmy Job Air Technic Daniel Barč.
\"Objem ruského trhu údržby a oprav v rámci civilního letectví se odhaduje na dvě miliardy dolarů, ale ruské letecké společnosti jsou z důvodu chybějících opravárenských kapacit nuceny posílat svá letadla, jichž je nyní více než 500, na údržbu do zahraničí,\" uvedl Barč. Job Air Technic podle něj získá ve společnosti T1 menšinový podíl a bude se podílet na designu, výstavbě a následně i na provozu centra.
Čírtek uvedl, že moderní specializovaný hangárový komplex bude první svého druhu vybudovaný v postsovětském období za účasti evropského poskytovatele opravárenských služeb. \"Centrum se zaměří na údržbu hlavních typů západoevropských letadel, které tvoří základ ruské flotily: Boeing 737, Airbus A320, A330 a později A350. Ruský letecký průmysl navíc připravuje zahájení sériové výroby letadla Irkut MS-21, které by následně mělo být rovněž servisováno v tomto novém údržbovém centru,\" uvedl mluvčí. Podnik podle něj bude schopen provádět údržbu letadel podle evropských norem i podle ruských předpisů.