\"Otázkou však je, jak na akvizici nahlíží vedení PPF. Jestli jako na obrátkové zboží, které brzy nabídne například v Číně, a nebo jako na strategickou dlouhodobou investici. Obávám se, že je reálnější spíše první varianta. To by pro Škodu znamenalo v následujících letech určitou existenční nejistotu,\" uvedl František Bostl z poradenské společnosti STARTEEPO.
Skupina PPF akvizicí Škody vhodně rozšiřuje své portfolio aktiv. Na mezinárodní scéně se stále znatelněji orientuje na dynamické asijské trhy, nejen na Čínu a Rusko, ale třeba též na Kazachstán, Indii, Vietnam nebo Filipíny, kde sílí také poptávka po kvalitnější infrastruktuře a kapacitách. Objemově významné investice do zkvalitnění městské hromadné dopravy a železnice, stejně jako významné investice do vlakových, tramvajových nebo trolejbusových kapacit, jsou podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy přitom v těchto zemích nemyslitelné bez posvěcení z nejvyšších politických míst.
\"Skupina PPF tak může prohloubit své vztahy v této oblasti a díky tomu synergicky a účinněji rozvíjet své aktivity v tak rozdílných oblastech, jako je například finančnictví pro drobnou klientelu a právě strojírenství,\" dodal Kovanda.
Bostl by rád takovouto firmu viděl na pražské burze. \"Jedná se totiž o tradiční českou značku se silnou pozici na světovém trhu. Pokud by PPF držela podnik jako strategické aktivum, mohla by do budoucna uvažovat o burze jako o možném posílení finanční situace podniku,\" řekl Bostl.