Na kontrakt až za 524 milionů korun upozornil server Československý dopravák. Krnovská firma byla podle Ptáčka jediným uchazečem a splnila veškeré podmínky soutěže. \"Smlouvu jsme podepsali asi před deseti dny,\" řekl. Plzeňská Škoda Transportation podle Ptáčka do tendru nepřihlásila kvůli tomu, že vyrábí jen velkokapacitní tramvaje.
\"Devět tramvají musí být dodáno nejpozději do 20 měsíců od uzavření rámcové kupní smlouvy. Dodavatel může lhůtu zkrátit až o 240 dnů,\" uvedl Ptáček. Zbylých až sedm vozů by měl výrobce dodat v letech 2019 až 2022. Jde o tramvaje EVO2 od Aliance TWT, která sdružuje firmy Krnovské opravny a strojírny, Pragoimex a VKV Praha.
PMDP už jednou soutěž vyhlásily, ale nakonec ji podle Ptáčka letos v květnu zrušily kvůli tomu, že s ní měly problémy ostravský a olomoucký dopravní podnik, které nakonec kvůli napadnutému tendru přišly o dotaci. \"Upravili jsme zadávací dokumentaci,\" uvedl. Firma tak chtěla lépe vyhovět podmínkám pro poskytnutí dotace. \"A máme to teď připravené tak, abychom dotace mohli čerpat, a to i zpětně\" řekl.
Tramvaj EVO2 podle serveru prozatím vznikla jen v jediném kuse v roce 2012 a je provozována je v Liberci. Dvoučlánkový vůz měří 21,65 metru, má tři otočné podvozky a je plně nízkopodlažní. Plzeň už má od krnovských strojíren a Pragoimexu modernizované tramvaje.
PMDP plánuje v roce 2020 vyhlásit zakázku na dodávku až 22 velkých tramvají, které vyrábí právě plzeňská Škodovka.