Tržby Aera Vodochody v loňském roce přesáhly pět miliard korun

27.11.2017 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Odolena Voda (u Prahy) 27. listopadu (ČTK) - Tržby Aera Vodochody v loňském roce přesáhly pět miliard korun, meziročně stouply zhruba o 800 milionů korun. Oproti předchozím letům tvořily většinu tržeb společnosti vojenské programy. Oblast vlastních letounů Aera Vodochody tvořila více než polovinu tržeb. ČTK to dnes sdělil Tobiáš Tvrdík z Aera Vodochody.

Mezi zásadní programy patřily v roce 2016 kromě dodávek upravených bojových letounů L-159 do Iráku také vývoj nové generace cvičného letounu L-39NG a dodávky letounů L-159 pro americkou společnost Draken. Významný podíl na tržbách měly i dodávky vrtulníků Sikorsky S-76D a sestavy Black Hawk.

\"Oproti roku 2015 se podíl dodávek na celkových tržbách obrátil ve prospěch vývoje, výroby a podpory vlastních letounů,\" uvedl finanční ředitel Aera Vodochody Michael Flídr. Tržby této oblasti tvořily především dodávky letounů L-159 a související logistiky do Iráku.

Za dodávky zahraničním zákazníkům Aero Vodochody utržilo téměř 4,7 miliardy korun, což je téměř 90 procent celkových tržeb. Firma dosáhla výsledku EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) ve výši 876 milionů korun, což je meziročně o 107 procent lepší výsledek.

Podle prezidenta Aera Vodochody Giuseppa Giorda byla loni nastavena i nová firemní strategie pro příštích deset let, Aero by se mělo mimo jiné stát jedním z lídrů trhu cvičných letounů a lehkých bitevníků. Snaží se také obnovovat vazby s uživateli letounů vyrobených v Aeru. Rozvíjet hodlá i výrobní programy leteckých celků pro zahraniční partnery, pokračovat ale hodlá jen v těch, které dávají smysl z ekonomického hlediska a hlediska technologie. Prioritou je rozvíjet technologicky složitější a ekonomicky zajímavější programy, a s tím souvisí i uzavírání některých méně významných programů.

Aero je největším výrobcem letecké techniky v ČR. Zabývá se vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například také na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK