Až 50 % můžete ušetřit při odesílání balíků do zahraničí. Kde a u koho?

11.12.2017 | , Finance.cz
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Shutterstock

Odeslat balík do zahraničí není jen tak. Většinou to navíc stojí i dost peněz. Dá se někde ušetřit? Ano, a dokonce v řádech stovek.

Společnost Zaslat.cz je známá především jako jednička na trhu ve srovnávání přepravy zásilek. Spolumajitel společnosti, Miroslav Michalko, ale hovoří i o levnějších cenách, 15 tunách a umělé inteligenci.

Liší se Zaslat.cz od ostatních přepravních společností anebo stojí na stejných principech?

Každý dopravce je na něco specializovaný. Někomu jdou menší balíky, někdo si poradí s většími, někdo funguje i pro nestandardní. My jsme v podstatě nějakým způsobem nad nimi. Navrhujeme a agregujeme služby vícero z nich. Nesoupeříme s nimi. Jsme internetová přepravní služba a je pro nás nejdůležitější, abychom měli nejširší nabídku. V podstatě řešíme marketing, obchod, infolinku a oni se poté věnují logistice. Jsme tedy spíše doplněk služeb, který to posouvá trošku dál.

Kolik lze při zaslání balíku přes Vaši firmu ušetřit oproti ostatním dopravním službám? Existuje na to nějaká statistika v procentech?

Záleží na tom oproti komu. My porovnáváme hlavně vůči České poště, což je v podstatě hlavní konkurent. U českých zásilek je to cca 20 – 30 %. Obecně pak lze nejvíce ušetřit na balících do zahraničí, pokud se bavíme o Evropě. Tam jsou klíčové destinace Slovensko, Německo a Anglie. Na běžném dvoukilovém balíku do Anglie pak můžete ušetřit 50 %. To je ušetření ve stovkách. Ohledně Anglie naše ceny začínají na 379 Kč, Česká pošta má pak totožnou službu za 786 Kč. Ale záleží samozřejmě na destinaci a váze. U menších balíků je rozdíl menší.

Většina přepravních společností má problém s velkými balíky. Jak jste na tom vy? Máte nějakou hranici, nad kterou balík odmítáte převzít?

To je rozdílné a záleží na tom, jestli se bavíme o balíkové přepravě anebo kusové přepravě. Obecně je standard 30 kg. Ve střední Evropě pak z historických důvodů 50 kg a jsou dány i nějaké maximální rozměry.

Vzhledem k tomu, že nemáme jednoho přepravce, ale několik partnerů, máme možnost převážet i balíky nad 50 kg. Je tam ale stále nutné nějaké rozumné zabalení a podobně. Nábytek nemůžete jen tak hodit do auta. Nejsme stěhovací služba, i když i něco takového plánujeme. Dále pak máme partnery, kteří přepraví i půltunovou věc. Tam už je poměrně skokový rozdíl v ceně, pokud se bavíme o kusové přepravě. Teoreticky pak převážíme do 15 tun, ale zatím po tom nebyla poptávka. Standardně však do půl tuny nebo u balíkové přepravy do 50 kg.

Mohou si zákazníci balík i někam uložit anebo si pro něj zajet na depo?

V první chvílí to řeší samotní přepravci, protože většina z nich už pochopila, že je velká výhoda např. České pošty ve výdejních místech. Ta nabízejí i ostatní přepravci, ale není jich mnoho a jsou různě rozdělené po městech. Nedávno jsme zprovoznili agregaci výdejních míst, takže si službu nemusíte vybírat jen podle přepravce, který je nejlevnější, ale i podle výdejního místa nejblíže k vám. Pokryjeme tak především větší města. Je to taková naše novinka.

Co všechno lze přes mobilní aplikaci Zaslat.cz vyřídit?

Primárně je dělaná na objednání a sledování zásilky. V objednání kopíruje to, co jste schopni udělat na webu. Zásadní rozdíl je pak ve sledování. Pokud se změní status v trackingu objednávky, vyskočí notifikace s tím, že došlo ke změně. Nemusíte tedy pořád aktualizovat stránku, upozornění o změně objednávky vám bude doručeno v rámci upozornění v mobilu.

Pokud by pak náhodou vyskočilo adresát nezastižen, máte možnost včas reagovat. Zavolat nám nebo řidiči, aby se vrátil. Podle mě je to největší přidaná hodnota aplikace Zaslat.cz

V tiskové zprávě z léta uvádíte, že nevylučujete spojení s novým investorem. Je něco takového aktuálně v plánu?

V tuhle chvíli jsme to z obou stran pozastavili. Rozhodli jsme se, že na nic nebudeme v hlavní sezóně tlačit.

Překvapíte nás s něčím v budoucnu? Plánujete nějaké novinky nebo změny?

Pustili jsme teď dvě zásadní novinky. První jsou ta výdejní místa, která ještě budeme rozšiřovat. Chceme vše zjednodušit i pro objednatele, což se bude řešit už v samotném konceptu porovnávání, čímž se trošku změní i fokus.

Máme také na 80 % udělaný interaktivní chat, který bude mít formu umělé inteligence. Ta bude 24 hodin denně schopná odpovědět na základní informace o zásilce. Má to ale i tak stále svá omezení. Neodpoví na všechno, ale na to, jak balík zabalit anebo kde se právě teď nachází, ano. Zjistili jsme totiž, že 80 % dotazů dokážeme vytáhnout z databáze, aniž bychom potřebovali nějakou velkou analýzu. Díky tomu zákazníci nebudou muset čekat na naši provozní dobu. Nemůže se ani stát, že by někdo nebyl k dispozici na infolince. Robot je schopen odpovědět do 5 sekund. Nikdy jsme nechtěli být od zákazníků odtažení, ale když to jde zoptimalizovat, tak proč to neudělat.


Čtěte také:

Kdy se platí DPH a clo u balíků ze zahraničí?

Česká pošta nedoručuje balíky. Kde si stěžovat?

Autor článku

Lucie Mečířová

Lucie Mečířová  

Redaktorka Finance.cz


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 4.5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: MAKRODATA A EU