\"Hlavním odběratelem pořád zůstává západní Evropa, kam míří určitě dvě třetiny exportu. Hlavně Německo, Francie, Rakousko. Jsme už hodně silní v Beneluxu i v severní Evropě, vozíme do Anglie,\" uvedl. Východní Evropa oslabila především po krizi a od roku 2009 se už nevrátila na předchozí prodeje, jde například o Polsko a Rusko.
Silné obchodní partnery, s nimž spolupracuje na velkých projektech, má Lasselberger například v Kataru a Spojených arabských emirátech. \"Hodně se angažujeme v Americe a Kanadě, nyní jsme rozběhli projekty v USA. Spoustu partnerů máme v Jižní Americe i v Austrálii. Je to tím, že máme sortiment, který ne všichni dokážou vyrobit. Jde o ucelený program specifických produktů, a proto se nám daří uspět na celém světě,\" řekl. Podle Blažíčka český výrobce obkladů předstihl v počtu exportních teritorií Plzeňský Prazdroj, který vyváží do 55 zemí.
V českém stavebnictví pociťuje firma jen velmi mírný nárůst. \"Stát nenavyšuje prostředky do infrastrukturních investic a nejsou připravené projekty. Ve srovnání s obdobím před krizí je to stále minus 25 procent. Ani spotřeba v pozemním stavitelství se nevrátila zpět a zůstala o 30 procent nižší,\" řekl. Velmi mírný nárůst v pozemním stavitelství se v prodejích obkladů vůbec neprojevil.
Lasselsberger letos hodně investuje ve svém největším závodě v Chlumčanech na jihu Plzeňska. V lednu zprovoznil distribuční centrum za 300 milionů Kč se skladovací kapacitou 30.000 metrů čtverečních. V polovině roku tam začal budovat novou halu a linku na velkoformátové dlaždice za 800 milionů korun. Bude spuštěna v červnu příštího roku.
Skupina, která má v Česku pět závodů s 15 výrobními linkami, zaměstnává už tři roky zhruba 1560 lidí, z toho 1250 ve výrobě. Tržby trvale ziskového podniku se podobně jako v minulých dvou letech budou pohybovat mírně nad čtyřmi miliardami korun.