\"Dvě soupravy jsou momentálně na homologačních zkouškách v Německu, jedna na testech na zkušebním okruhu ve Velimi a další souprava postupuje stacionární testy na zkušební trati v areálu Škody Transportation, kde jsme schopni dosáhnout jen velmi omezenou rychlost,\" uvedl.
Podle Sváty je klíčovým a nejnáročnějším procesem homologace a schválení vlaku. Tato etapa by měla být uzavřená do poloviny příštího roku. \"V okamžiku, kdy doběhne, můžeme začít postupně předávat všechny soupravy,\" řekl. Kromě souladu s evropskou legislativou musí vlaky vyhovět specifickým a náročným německým legislativním požadavkům. Výrobce musí prokázat plnění požadavků zákazníka, kterých jsou řádově tisíce.
Homologace se děje z velké části na německých vysokorychlostních tratích DB Netz, ale mnohé zkoušky se mohou dělat na zkušebním okruhu v ČR ve Velimi, což je organizačně jednodušší. Pro každý bod homologace je určený posuzovatel, který prokazuje homologačním autoritám, že testy byly provedeny v souladu s normami, a zodpovídá za to, že Škodovka udělala vše správně a výsledek odpovídá požadavku.
Smluvním partnerem je Deutsche Bahn AG, vlaky nakupuje pro finálního uživatele, jímž je DB Regio. Kontrakt nezahrnuje opci na dodávku dalších kusů, ale výrobce předpokládá, že DB absolvují složitý proces kvůli možné další spolupráci. Kontrakt s DB podepsala Škoda v srpnu 2013.
Jde o dvoupatrové soupravy typu Push-Pull, vozy jsou tedy lokomotivou taženy nebo tlačeny; strojvedoucí je v kabině řídicího vozu nebo lokomotivy, podle směru jízdy. Soupravy mají lokomotivy řady Emil Zátopek v novém designu pro DB. Je v nich 682 míst k sezení, klimatizace, venkovní i vnitřní kamerový systém a prostor pro pasažéry se sníženou pohyblivostí.