V hlavním městě a Středočeském kraji obsluhují České dráhy 50 tratí o celkové délce 1632 kilometrů a jejich vlaky zastavují na 512 stanicích a zastávkách. Počet ujetých kilometrů vlaky ČD se zvýší o více než čtyři procenta na 15,98 milionu kilometrů za rok.
Celkově středočeský kraj za objednaný rozsah železniční dopravy zaplatí okolo 1,3 miliardy korun, což je o 70 milionů více, než loni. Praha zaplatí kolem 850 milionů, což představuje podobné meziroční navýšení.
Novinkou budou nové spoje pod názvem Noční víkendový rozjezd, které budou ve 2:30 hodin z pražského hlavního nádraží jezdit do Kladna, Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, Kralup, Čerčan a do Mělníka.
Středočeský kraj si objednal víc vlaků na páteřních tratích okolo přepravních špiček a ve večerním období. Posílí tak například linky z Prahy do Kolína přes Poříčany i Nymburk, vlaky na trase Poříčany - Nymburk, Praha - Beroun a Praha - Benešov u Prahy. Novinkou budou nové přímé linky z Prahy do Mělníka a ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy. Na polovičních 30 minut se zkrátí odpolední interval na trati Slaný - Kralupy nad Vltavou a nové vlaky vyjedou ze Zadní Třebáně do Litně.
Většinu regionálních spojů České dráhy zajišťují 71 elektrickými jednotkami CityElefant. Dráhy vypsaly soutěž na deset nových motorových jednotek na trať Praha - Kladno a připravují zakázku na dalších 11 nízkopodlažních elektrických jednotek pro linku Milovice - Praha - Benešov.
ČD koncem listopadu uvedly, že v jízdním řádu pro rok 2018 zavedou 8925 vlaků, proti letošku o 160 více. Denně vypraví v průměru 7041 spojů, meziročně o 25 více.