Objížďka je zhruba o 60 kilometrů delší než současná trasa po silnici I/43, proto je otázkou, kolik řidičů po ní pojede, mohou-li jet i nadále přes Černou Horu.
Jihomoravský kraj, ŘSD a především Černá Hora si od stanovení objížďky slibovaly výrazné odlehčení dopravní zátěže. V létě se zjistilo, že opravovaný most na obchvatu městyse je v havarijním stavu a je nutné jej zbourat a postavit nový. Od září se jezdí alespoň provizorně v jednom směru po podepřeném mostě. ŘSD předpokládá, že ještě v zimě bude starý most zdemolován a poté začne stavba nového mostu. Kvůli tomu budou auta jezdit přes Černou Horu v obou směrech prakticky celý příští rok.
Ministerstvo dopravy mělo původně námitky k projektu objízdné trasy a umístění svislých dopravních značek na všech návěstích a mimoúrovňových křižovatkách považovalo za nadbytečné. ŘSD návrh přepracovalo a na konci října ho ministerstvu předalo znovu s žádostí o stanovení přechodné úpravy provozu. Minulý týden ministerstvo dopravy zaslalo vyjádření, že na základě projednání s ministerstvem vnitra s návrhem nesouhlasí a přechodnou úpravu v navržené podobě nestanoví.
ŘSD již nyní chystá výběrové řízení na firmu, která most zdemoluje a postaví nový tak, aby mohla doprava jezdit mimo městys co nejdříve.