Stavba takzvaného přesmyku domažlické trati je součástí pěti velkých veřejných zakázek na modernizaci železniční infrastruktury v Plzni. Vede tudy významný železniční koridor napojující Česko na západní Evropu přes Mnichov a Norimberk. Samotné stavební práce by na této části plzeňského železničního uzlu měly být zahájeny příští rok na jaře a dokončeny budou podle harmonogramu za 2,5 roku.
Přestavba železniční stanice Plzeň je v polovině. Jde o největší současnou rekonstrukci železničního uzlu v ČR, 70 procent nákladů pokryjí dotace EU. V plném běhu je druhá stavba za miliardu korun, tedy jižní část osobního nádraží včetně mostů Mikulášská. Přes severní most překlenující Mikulášskou ulici by vlaky měly začít jezdit se změnou jízdního řádu 10. prosince. Druhý most s nástupišti má být hotový příští rok na podzim.
V nulté etapě zmodernizovala SŽDC rovněž za miliardu korun trať mezi plzeňským hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní předměstí. Poslední akcí bude žatecké zhlaví v roce 2022 a předposlední Lobzy - Koterov v roce 2021. Práce přímo na hlavním nádraží by měly skončit v roce 2019.