Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe v úterý uvedla, že za podezřením stojí testy vozu BMW 320d, které uskutečnila spolu s magazínem WISO veřejnoprávní televize ZDF.
Testování ukázalo, že BMW 320d v laboratoři bez problémů splňuje normu Euro 6, zatímco ve skutečném provozu produkuje násobně více oxidů dusíku. Zatímco v laboratoři emise dosahovaly 27,6 miligramu oxidů dusíku na kilometr, a vešly se tak s přehledem do limitu 80 miligramů, ve skutečném provozu stouply v průměru na 212 miligramů.
Skandál s emisemi se zatím týkal zejména koncernu Volkswagen. Ten do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s emisemi tak, že jich auta při jízdě produkují výrazně více než při kontrolních testech.
Automobilka BMW v úterý odmítla, že by používala podobné metody. \"Rozhodně se bráníme proti vzneseným obviněním a odmítáme je. S vozidly skupiny BMW se nemanipuluje,\" uvedl v tiskovém prohlášení člen představenstva automobilky Klaus Fröhlich. Podle něj to opětovně prokázaly testy po celém světě.