Prémie za pracovní výkon se zaměstnancům vyplácí v prosinci spolu s listopadovou mzdou. \"Zaměstnanci jsou vyčerpaní plněním šampionských požadavků, firma Škoda díky tomu tvoří 24 měsíců nepřetržité rekordy. Osazenstvo na tom musí mít podíl. Požádali jsme proto o navýšení prémie o 100 procent na 8000 korun a v posledních dnech jsme dali požadavek ještě o 2000 korun vyšší,\" řekl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
V prosinci bude zaměstnancům vyplacena také druhá polovina bonusu, který byl navýšen v minulém kolektivním vyjednávání. Zaměstnanci tak dostanou zhruba mezi 40.000 až 60.000 korunami, v závislosti na výši své standardní mzdy. Bonus chtějí odbory znovu navýšit v příštím roce.
Od ledna pak budou navýšeny odměny za práci ve vícesměnných systémech. V Kvasinách na Rychnovsku bude do konce příštího roku pokračovat 18směnný systém a v lakovně v Mladé Boleslavi 17směnný systém. Automobilka chtěla zavést vícesměnný systém i v Mladé Boleslavi, odbory to ale v rámci vyjednávání odmítly, v Mladé Boleslavi se tak bude stále pracovat v 15 směnách týdně.
Navýšení odměn za vícesměnné systémy zdůvodňují odboráři tím, že tento způsob práce ničí rodinné, partnerské i týmové vztahy. Zaměstnanci si tak od ledna za práci ve více směnách vydělají o tisíce korun více. Škodovácký odborář uvádí jako příklad zaměstnance v 18směnném systému, který si na příplatcích vydělá od ledna víc než 8600 korun měsíčně. Odbory navíc prosadily dva dny pracovního volna ročně za práci v atypickém směnném systému.
Navýší se také odměna za flexikonto, což je páteční noční směna v Mladé Boleslavi nad rámec klasického směnného systému. Odměna se zvýší o 100 Kč, zaměstnanci tak od ledna za páteční noční směnu dostanou příplatek 1300 korun.
V lednu začnou odboráři se Škodou vyjednávat o zvýšení mezd. Odboráři požadují dvouciferný růst, zároveň ale tvrdí, že deset procent je málo. Průměrná hrubá dělnická mzda ve Škodě letos se všemi bonusy v některých tarifních třídách dosahuje zhruba 40.000 korun.
Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.