Systém podle ní funguje podobně jako běžná plnicí stanice. \"Zaparkujete vozidlo, připojíte k němu plnicí hadici a stisknete tlačítko start. Algoritmus vložený v řídicím systému určí, které láhve v kontejneru postupně otevře a zavře, aby co nejefektivněji přepustil větší objem plynu a následně menší objem plynu o co nejvyšším tlaku, aby vozidlo rychle a co nejvíce naplnil,\" popsal obchodní manažer firmy Adam Ludvík Kwiek. Výrobek už míří na export.
Mluvčí uvedla, že společnost také jako první na světě loni vyrobila dvacetistopý kontejner pro převoz helia a stlačeného zemního plynu na zaoceánských lodích. \"Kontejner je unikátní tím, že splňuje kritéria pro náročnou námořní dopravu - mimo jiné musí unést až osminásobek své váhy naskládaný na něj na zaoceánských kontejnerových lodích. Současně má vysokou těsnost celého potrubního rozvodu pro malé molekuly cenného helia,\" uvedla Kijonková.
Společnost Vítkovice Mechanika se specializuje na zařízení pro úpravu, přepravu a zpracování materiálů, na technologie pro kontinuální povrchovou těžbu surovin a na služby v hutním, strojírenském a energetickém průmyslu. Má zhruba 350 zaměstnanců a roční tržby okolo 300 milionů korun. Je dceřinou firmou Vítkovic, a. s. Ve skupině Vítkovice Machinery Group ostravského podnikatele Jana Světlíka je přes 20 firem, které mají dohromady asi 3000 zaměstnanců. Loni se několik firem ze skupiny dostalo do finančních potíží: Vítkovice Power Engineering letos skončily v konkurzu, Vítkovice Gearworks a Vítkovice Revmont mají povolenou reorganizaci a reorganizace Vítkovic Envi už úspěšně skončila.