Nový úsek dálnice stavěli Rakušané přes dva roky a zaplatili za něj přes 282 milionů eur (7,2 mld Kč). Nyní jim zbývá již pouze nejsevernější část dálničního spojení. Zatím se však chystají stavět pouze pětikilometrový obchvat Drasenhofenu. ASFINAG, což je rakouská obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle informací na webu společnosti předpokládá, že začne stavět příští rok na jaře a skončí ve druhém pololetí 2019. V říjnu totiž spolkový správní soud zamítl žalobu na stavbu. Obchvat má přijít na 50 milionů eur (1,3 mld Kč). Poté se již spojnice Brna a Vídně vyhne v Rakousku všem průjezdům obcemi.
Na české straně ŘSD předpokládá, že v roce 2019 začne stavět obchvat Mikulova a skončí v roce 2023. Čtyři kilometry dlouhá stavba má stát 1,9 miliardy korun. Zatím se stále čeká na pravomocné územní rozhodnutí.
Stavba dalších úseků mezi Pohořelicemi a Mikulovem je v nedohlednu. V minulosti stát prosadil variantu přes Mikulov a nikoli přes Břeclav, což se nelíbilo některým ekologickým spolkům i jednotlivcům. Již několik let úspěšně napadají u soudů výjimky ministerstva životního prostředí, které stavbu povolilo. Dálnice má totiž kopírovat stávající silnici I/52, která vede přes Novomlýnské nádrže a přes Chráněnou krajinnou oblast Pálava. Navíc Jihomoravskému kraji až do podzimu loňského roku chyběly zásady územního rozvoje, tudíž nebylo možné stavbu dále připravovat.
Nyní pro všechny zbývající úseky vzniká dokumentace pro územní rozhodnutí a ŘSD nepředpokládá, že se začne stavět do roku 2020. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) má být hotovo do roku 2030.
Rakousko zatím nemá s Českem žádné dálniční spojení. Spojnice Lince a Českých Budějovic se na rakouské straně zastavila 15 kilometrů od hranic kvůli nečinnosti při stavbě české dálnice D3. Od Budějovic na jih zatím nestojí ani kilometr a směrem na Prahu stále také velká část schází.