\"Městská část považuje těžké zastřešení za prioritní dopravní projekt a jsme velice rádi, že se konečně podařilo vyjednat prostředky na jeho realizaci. Situace v okolí Spořilovské je z hlediska zdraví obyvatel neúnosná. Zastřešení bude pro obyvatele okolí znamenat zásadní změnu k lepšímu,\" uvedl starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).
Podle harmonogramu v dokumentu by v příštím roce měl být zahájen proces EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Stavební povolení by mohlo být vydáno v roce 2020. V témže roce se pak má uskutečnit tendr na zhotovitele stavby.
Na kolik stavba vyjde, bude v konečné fázi záležet mimo jiné na výsledku tendru na zhotovitele. Praha má už v rozpočtu na příští rok vyčleněny peníze na projekt. Ve výhledu hospodaření na další roky jsou pak podle Štěpánka peníze i na jednotlivé etapy výstavby.
Takzvané těžké zakrytí Spořilovské by se týkalo úseku dlouhého 1100 metrů. Nad zastřešenou tunelovou částí plánuje radnice nový park o výměře zhruba čtyř hektarů a nová sportoviště. Zakrytím se podle Prahy 4 zlepší hluková a emisní situace v okolí - dlouhodobě jsou tam překračovány limity, zejména hodnoty karcinogenního benzo(a)pyrenu a prachových částic. Plánováno je i prodloužení tramvají ze Spořilova směrem na Jižní Město.
Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit dostavba okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.