Plánované převzetí divizí Niki a LG Walter od Air Berlin vyvolalo obavy mezi konkurenty Lufthansy, že bude mít firma v Německu příliš dominantní postavení, uvedla agentura Reuters.
Konkurzní správce Air Berlin vede jednání s dalšími stranami, které již dříve vyjádřily zájem o Niki. Jsou mezi nimi IAG, což je mateřská firma British Airways, a také aerolinky Condor, které patří cestovní kanceláři Thomas Cook. Konkurzní správce ale zatím nedostal přiměřenou nabídku a pokud nebude dohoda rychle schválena, bude muset Niki následovat mateřskou firmu a vyhlásit platební neschopnost.
Podobně mluvčí německé vlády Steffen Seibert agentuře DPA řekl, že Niki zřejmě nyní skončí v insolvenčním řízení a bude muset ukončit lety.
Lufthansa letos v říjnu podepsala dohodu o koupi velké části insolventních aerolinek Air Berlin za zhruba 210 milionů eur (5,4 miliardy Kč). Dohoda zahrnovala rakouské aerolinky Niki, regionální leteckou společnost LG Walter a 20 letadel. Air Berlin odhaduje, že jen za LG Walter by mohla dostat 18 milionů eur.
Německá vláda očekávala, že příjem z prodeje divize použije na splacení překlenovacího úvěru, který poskytla Air Berlin po vyhlášení platební neschopnosti, aby mohly aerolinky dále létat.
Nízkonákladovou rakouskou leteckou společnost Niki založil v roce 2003 bývalý závodník formule 1 Niki Lauda. Aerolinky Air Berlin koupily 24 procent akcií Niki v roce 2004, v roce 2010 svůj podíl zvýšily na 49,9 procenta. Niki provozuje především dovolenkové lety do destinací jako jsou Kanárské ostrovy, severní Afrika a Turecko.