Mateřská firma Air Berlin vyhlásila platební neschopnost již v srpnu. Divize Niki však nebyla součástí tohoto řízení. Niki provozuje 21 letadel Airbus A321.
Mluvčí rakouského ministerstva dopravy uvedl, že rakouská vláda souhlasila s tím, že všechny cestující, kteří uváznou v zahraničí kvůli zrušeným letům Niki, dopraví domů.
Lufthansa se v říjnu dohodla s Air Berlin, že koupí Niki, a také sesterskou firmu LGW a poskytla Niki finance k tomu, aby mohly dále létat, dokud dohodu neschválí EU. Evropská komise však podle Lufthansy naznačila, že dohodu neschválí, a ta se proto rozhodla od plánů odstoupit.
Konkurzní správce Air Berlin uvedl, že vede jednání s dalšími stranami, které již dříve vyjádřily o Niki zájem. Jsou mezi nimi IAG, což je mateřská firma British Airways, a také aerolinky Condor, které patří cestovní kanceláři Thomas Cook. Také zakladatel společnosti, bývalý závodník Niki Lauda, dnes agentuře Reuters řekl, že má o aerolinky stále zájem.
Správce však také dodal, že zatím nedostal přiměřenou nabídku, a varoval, že pokud nebude dohoda rychle schválena, bude muset Niki následovat mateřskou firmu a vyhlásit platební neschopnost. Podobně se vyjádřil také mluvčí německé vlády.
Nízkonákladovou rakouskou leteckou společnost Niki založil v roce 2003 bývalý závodník formule 1 Niki Lauda. Aerolinky Air Berlin koupily 24 procent akcií Niki v roce 2004, v roce 2010 svůj podíl zvýšily na 49,9 procenta. Niki provozuje především dovolenkové lety do destinací jako jsou Kanárské ostrovy, severní Afrika a Turecko.