\"I přes pozitivní makroekonomický vývoj byl pro společnost rok 2016 náročný, neboť předchozí rok představoval díky velmi teplému létu silnou bázi pro růst v následujícím roce. Přesto celkové čisté tržby rostly dvouciferným tempem, na čemž se podílely jak prodeje na domácím trhu, tak také exportní prodeje,\" píše se ve zprávě.
Firmy uvádí, že mezi stabilní značky patří hlavní produkt společnosti Pepsi, dále pak Mirinda, 7Up, Toma, Lipton, energetické nápoje Rock Star a sportovní nápoje Gatorade. \"U solených pochutin značky Lay´s tento nárůst prodeje zvýšil tržní podíl na 22 procent. U ledových čajů značky Lipton se tržní podíl během roku 2016 téměř zdvojnásobil,\" píše společnost.
Firma loni ke konci roku zaměstnávala 432 lidí, na začátku 396. Průměrně ve společnosti loni pracovalo 420 zaměstnanců. \"Letos jsme na domácím trhu pokračovali v podobném tempu růstu a opět zvýšili naše tržní podíly v klíčových kategoriích sycených limonád a slaných pochutin. Dále navyšujeme exportní prodeje, nabíráme zaměstnance a představujeme produktové novinky. V příštím roce budeme vyšší investice směrovat zejména do marketingové podpory produktů reflektující trend poptávky po zdravějších nápojích a potravinách,\" sdělil ČTK generální ředitel Josef Neumann.
Konkurenční společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni klesl meziročně zisk o pětinu na 287,7 milionu korun. Čistý obrat se snížil o 188 milionů na 5,81 miliardy korun. Dalšímu z konkurentů, skupině Kofola, loni klesly tržby o 190 milionů korun na zhruba sedm miliard. Provozní zisk klesl meziročně o 48 milionů na 541 milionů korun.
Podle údajů Českého statistického úřadu se spotřeba limonád loni v ČR snížila o 3,9 procenta na 89,2 litru na hlavu. Spotřeba minerálních vod se naopak o 1,9 procenta na 57,5 litru zvýšila.