Množství posílaných dopisů v posledních letech klesá. Jen v roce 2016 se snížil počet doručených obyčejných psaní o 11 procent, absolutní čísla pošta neuvedla.
Pošta naposled zvyšovala cenu známky pro vnitrostátní doručování v roce 2016, kdy její cena stoupla o tři koruny na 16 Kč. Ve stejném roce se zvyšovala i cena doporučeného dopisu. Loni pošta zdražila posílání doporučených a cenných balíků po ČR i do zahraničí.
\"Cílem České pošty je nabídnout občanům ČR takové portfolio poštovních i nepoštovních služeb, aby byly uspokojeny všechny jejich potřeby a požadavky jak z hlediska kvality, tak i dostupnosti. Výhodnější ceny ve srovnání se základním ceníkem získají držitelé Zákaznické karty České pošty, kterou si mohou zdarma pořídit na pobočkách České pošty nebo prostřednictvím internetu na www.zakaznicka-karta.cz,\" řekl ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Nové poštovní podmínky se všemi změnami budou k dispozici na všech poštách a na webu České pošty.
Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává více než 31.000 zaměstnanců a v roce 2016 vykázal zisk 193 milionů korun při výnosech 19,4 miliardy Kč.