Pokles prodeje o zhruba jedno procento loni zaznamenaly automobilky General Motors, Toyota a Ford. Prodej společnosti Fiat Chrysler se snížil o osm procent. Nissan prodej o dvě procenta zvýšil, růst prodeje vozů Volkswagen pak vzrostl o pět procent.
V samotném prosinci prodej aut v USA klesl o 5,2 procenta na 1,6 milionu vozů.
Analytici očekávají, že prodej bude klesat i letos. Nízká nezaměstnanost a růst důvěry spotřebitelů by měly sice zvýšit poptávku, ale vyšší úrokové sazby zdraží spotřebitelům financování nákupu nových aut.
Prodlužuje se také životnost aut, takže mnoho spotřebitelů si nekupuje nový vůz tak často, což brzdí prodej. Průměrné stáří aut na silnici se zvýšilo na 11,6 roku z 8,8 roku v roce 1998.
Na prodej v letošním roce bude mít vliv také rostoucí obliba leasingu. V roce 2015 tvořila totiž skoro třetinu prodaných vozů právě auta na leasing. Mnoho z těchto čtyř milionů pronajímatelů bude chtít po ukončení leasingu svůj vůz vyměnit za nový, uvádějí stránky zaměřené na nákup aut Edmunds.com. Leasing má však i nevýhodu pro automobilky, protože po jeho ukončení je trh zaplaven relativně levnými a zachovalými ojetými vozy, kterým mohou spotřebitelé dávat přednost před novými auty.
Nejprodávanějším modelem zůstal loni pickup F_Series od Fordu. Tuto pozici si drží již 36 let. Celkem jeho prodej loni stoupl o devět procent na 896.764 vozů.
Průměrná cena nově koupeného vozu loni činila rekordních 36.113 USD (766.000 Kč). Spotřebitelé kupovali hlavně větší sportovně-užitkové vozy (SUV) a přidávali do aut i více bezpečnostních a informačních prvků, uvádí výzkumná společnost Kelley Blue Book zaměřující se na ceny aut. Současně však automobilky nabízely výrazné pobídky k prodeji.