V Německu se loni prodalo víc aut, zájem o naftová ale klesá

04.01.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Berlín 4. ledna (ČTK) - Prodej nových osobních aut v Německu se loni zvýšil o 2,7 procenta na 3,44 milionu. Snížil se však zájem o auta s naftovým motorem a jejich podíl na celkovém prodeji byl nejnižší od roku 2009. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Jedničkou mezi dováženými značkami je Škoda. Německo má největší automobilový trh v Evropě.

Podíl vozů s naftovým motorem na celkovém prodeji klesl na 38,8 procenta ze 45,9 procenta předloni. Zájem o naftová auta klesá od skandálu automobilky Volkswagen s manipulacemi při testování emisí těchto vozů.

Podíl aut s benzinovým motorem na celkovém prodeji se mírně zvýšil a dosáhl 57,7 procenta. Dál prudce rostl prodej aut s alternativním pohonem, jejich podíl na celkovém prodeji ale dál zůstává nízký.

Jedničkou na německém trhu s podílem 18,4 procenta zůstal Volkswagen, i když mu prodej loni klesl o 3,3 procenta. Největší dovozní značkou byla Škoda s podílem na trhu 5,6 procenta, za ní následoval Renault s podílem 3,9 procenta.

Mírně se loni snížil prodej automobilů BMW, naopak více aut prodaly automobilky Mercedes a Ford. Prudce se zvýšil prodej vozů Tesla, a to o 74,6 procenta. Prodej značky Alfa Romeo stoupl o 42 procent.

Úřad KBA dodal, že preferovanou barvou vozů loni zůstala šedá s podílem 28,5 procenta a pak černá, jejíž podíl činil 25,6 procenta. Na více než pětinu se zvýšil podíl bílých vozů.

V prosinci se prodej aut v Německu snížil o jedno procento.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK