\"V letošním roce jsme zaznamenali koncentraci prodejů ve prospěch velkých autobazarů a úbytek malých lokálních prodejců. Rostoucím segmentem trhu s ojetými vozidly s již téměř desetiprocentním podílem na celkovém trhu jsou certifikované programy importérů. Ti prodávají převážně mladší ojeté vozy prostřednictvím svých autorizovaných dealerských sítí,\" uvedl mluvčí Cebie Jan Dryák.
Svoji činnost podle APPAA ukončilo v minulém roce 67 autobazarů. Jejich počet tak klesl pod 300. \"Nebyli schopni nebo ochotni akceptovat požadavky zákazníků a ti prostě odešli jinam,\" uvedl předseda APPAA Petr Přikryl s tím že přesto stále existuje velké množství malých rodinných firem, které se prodejem ojetých vozidel úspěšně zabývají, například dováží ojetiny na zakázku.
Velkým autobazarům prodeje výrazně vzrostly. AAA zvýšila ve čtyřech zemích prodej o devět procent na 75.372, Auto ESA hlásí nárůst o 27 procent.
Vedoucími značkami v oblasti ojetých vozů byly v průběhu loňska Škoda, Volkswagen a Ford. Mezi tyto tradiční značky se postupně úspěšně prosazuje Kia a Hyundai. Průměrná cena prodaných ojetých vozidel v minulém roce lehce přesáhla 200.000 korun.
Vozový park osobních automobilů v Česku se podle nezávislého analytika Antonína Šípka za uplynulých 25 let zvýšil více než dvojnásobně na 5,5 milionu aut. Obměna vozového parku v roce 2017 dosáhla u nových osobních automobilů hodnoty pět procent, což stále zaostává za obvyklými osmi procenty v západní Evropě.