Čtyři obchodní domy, které IKEA v ČR provozuje, navštívilo 10,1 milionu návštěvníků. Kuchyně se podílely na celkových tržbách z 15 procent, loni se jich prodalo v IKEA 22.000 v hodnotě 1,2 miliardy Kč.
Na novém e-shopu společnosti, který firma loni spustila, zákazníci denně učiní okolo 250 objednávek, na celkových tržbách se e-commerce podílel v roce 2017 čtyřmi procenty a tento podíl stále roste. Na webové stránky IKEA.cz v uplynulém roce zavítalo 42 milionů návštěvníků.
Investice do obchodních domů ve výši 140 milionů korun se loni soustředily na přestavby obývacích pokojů a prostorů pro inspiraci pro zákazníky, na restaurace a samoobslužný a výdejní sklad.
Letos IKEA otevře na pražském Václavském náměstí nové pop-up studio, jehož hlavním cílem je inspirovat zákazníky. Expozice bude zaměřena na obývací pokoje. \"Tím, že se soustředíme jen na jednu část sortimentu, mají naši designéři větší prostor pro kreativitu a mohou představit produkty IKEA v jiném světle,\" uvedl lídr projektu Peter Tichý.
Firma je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě. Zisk nábytkářské společnosti vzrostl ve finančním roce 2015/2016 o 12,7 procenta na 675 milionů korun. V tuzemsku dále patří mezi největší prodejce nábytku Sconto, Kika, Jysk, Asko-Nábytek a Möbelix CZ. Podle odhadu Asociace nábytkářů by měl prodej nábytku za loňský rok dosáhnout 36,3 miliardy korun.
mdk ktp