Osmiprocentní meziroční nárůst prodeje zaznamenala firma v kategorii tichých vín. Značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov se loni prodalo více než 11 milionů lahví. Většina produkce mířila na český trh, do zahraničí šlo jen několik procent prodaných lahví.
Přestože Bohemia Sekt loni na začátku roku ukončila výrobu lihovin, celkové prodeje společnosti v tuzemsku za loňský rok meziročně narostly o více než dvě procenta, shrnul Beránek.
\"Nárůst prodejů sektů, šumivých nápojů i tichých vín byl zřetelný v průběhu celého roku, dlouhodobě se tak naplňuje naše vize o tom, že sekty nejsou jen prostředníkem sváteční a silvestrovské atmosféry, ale celoročním společníkem,\" doplnil.
Firma loni pokračovala v rozšiřování plochy svých vinic, vysadila jich 40 hektarů, takže nyní na jižní Moravě celkem obhospodařuje 520 hektarů vinic. Do roku 2020 chce mít 600 hektarů vlastních vinic.
Předloni společnost loni prodala 28,5 milionu lahví, z čehož bylo více než 15 milionů lahví sektů a šumivých nápojů. Nejprodávanější položkou je Bohemia Sekt demi sec, spotřebitelé postupně začínají dávat přednost sušším sektům v kategorii brut. Skupina má zhruba 70procentní podíl na českém trhu sektů. Pod značkou Bohemia Sekt nabízí 19 různých typů šumivých vín. Firma patří k nejvýznamnějším pěstitelům révy a současně je největším zpracovatelem moravských hroznů.
Lada Pešková dr