V Číně, která je největším trhem Volkswagenu, se odbyt vozů značky VW zvýšil o téměř šest procent na 3,18 milionu. Poprvé tak překonal třímilionovou hranici. V Severní Americe odbyt vzrostl o téměř dvě procenta a v Jižní Americe se zvýšil dokonce o 25 procent, v západní Evropě však klesl o 2,5 procenta.
Koncern Volkswagen zahrnuje také řadu dalších značek, například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok skupina Volkswagen zatím nezveřejnila.
Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Předloni navíc navzdory negativním dopadům emisního skandálu vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu.
Příznivé výsledky značky VW, která se na celkovém odbytu skupiny podílí téměř 60 procenty, by koncernu Volkswagen mohly pomoci k tomu, aby Toyotu překonal také v letošním roce, upozorňuje agentura Reuters.
Toyota minulý měsíc uvedla, že svůj loňský prodej odhaduje na 10,5 milionu vozů. Volkswagen by měl údaje o souhrnném koncernovém prodeji zveřejnit ve středu.