Začne oprava havarijní konstrukce Libeňského mostu, potrvá 30 dní

26.01.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 26. ledna (ČTK) - Technická správa komunikací vybrala firmu, která zabezpečí úsek Libeňského mostu, který je v havarijním stavu. Firma SMP CZ začne s pracemi okamžitě a místo opraví do 30 dnů. ČTK o tom informovala tisková mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Kvůli havarijnímu stavu byl provoz aut a tramvají po Libeňského mostu zastaven minulý pátek. Most je otevřený pouze pro chodce a cyklisty.

\"Uchazeči mohli v rámci poptávkového řízení podávat nabídky do dnešních 10:00. Poté se uskutečnilo jejich vyhodnocení a výběr vítězné firmy na základě nejnižší ceny a nejkratší doby realizace. S dodavatelem, firmou SMP CZ, a.s., proběhne detailní obhlídka místa, tak aby mohl neprodleně začít s přípravnými pracemi,\" uvedla Lišková.

Firma podepře rámový most, který je na libeňské straně, a další konstrukce na holešovické straně soumostí. Po opravách, které by měly trvat maximálně 30 dní, statik zváží, zda bude možné obnovit dopravu na mostě.

Kvůli současnému uzavření Libeňského mostu a Zenklovy ulice pražský dopravní podnik upraví hromadnou dopravu. Od pondělí 29. ledna bude zavedena autobusová linka X25, která pojede mezi Palmovkou a Libeňským mostem. K druhému konci Libeňského mostu na holešovické straně bude jezdit minibus X156, který se bude nově obracet až před prvním mostním obloukem, kam bude posunuta zastávka Maniny. Linka X156 jezdí z Nádraží Holešovice, přes zastávky U Vody, Přívozní, Maniny, Tusarova, Dělnická, Maniny, odkud se vrací zpět na Nádraží Holešovice.

Libeňský most je dlouhodobě ve velmi špatném stavu. Město plánuje celkovou rekonstrukci, nyní čeká na vyjádření ministerstva kultury, které posuzuje památkovou ochranu. Vedení města sklidilo za situaci kritiku. Opozičním zastupitelé z TOP 09 a ODS se pokusili o stavu Libeňského i ostatních pražských mostů jednat na čtvrtečním zastupitelstvu. Nepodařilo se jim ale tuto problematiku prosadit na program jednání.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK