\"Zatím to vypadá, a předprodeje tomu nasvědčují, že letošní rok bude pro celý trh rekordní,\" uvedl Koláčný. Čedok loni zdvojnásobil prodej zájezdů, tržby se zvýšily o téměř třetinu na 2,3 miliardy korun a CK dosáhla zisku v jednotkách milionů korun. Nárůstu společnost dosáhla díky spolupráci s mateřskou společností Itaka. \"Pomáhá nám to při vyjednávání se zahraničními partnery. Naše vyjednávací pozice je tak úplně jiná, jsme schopni se dostat do hotelů či destinací, kam bychom jinak nebyli schopni se dostat za dobrých podmínek,\" řekl Koláčný.
Prodeje v rámci tzv. first minute jsou letos dvojnásobné oproti loňskému roku. \"Již dnes jsme v řadě destinací vyprodaní. Jedná se hlavně o hotely, které mají nejlepší poměr cena/výkon. Lidé se velmi dobře orientují v nabídce,\" dodal ředitel. Nabídka zájezdů prodávaných ´na poslední chvíli´ bude letos zřejmě dosud nejnižší.
Čedok, po loňském úspěšném uvedení dětského klubu Scooby-Doo, letos spouští Silver club pro klienty starší 55 let. Senioři jsou pro cestovní kancelář druhý největší segment klientů po rodinách s dětmi.
Zájem o exotické dovolené se se sílícím konkurenčním bojem leteckých dopravců ze zemí Perského zálivu podle Koláčného přesouvá z Karibiku na východ. Ceny zájezdů do destinací jako jsou například Bali, Thajsko či Zanzibar klesly díky levnějším letenkám o deset až 15 procent. Konkurenční boj aerolinek Qatar Airlines, Emirates, Flydubai a dalších, které české CK využívají, tlačí ceny dolů.
V oblasti Středozemního moře Čedok zaznamenává nejvyšší nárůsty v řádu stovek procent u Turecka. Žebříček nejžádanějších leteckých destinací však zůstává téměř stejný - vede ho Řecko, Turecko se posunulo na třetí místo. \"Na léto jsme v charterových letech přidali přímé letecké spojení do italského Palerma, to je novinka. Tradičně se z ČR létá spíše do Catanie, tato oblast ještě nebyla \'objevena\' ze strany českých CK,\" dodal Koláčný.
Hoteliéři v destinacích u Středozemního moře podle šéfa Čedoku každý rok zdražují. Do cen zájezdů pro Čechy se to díky posilující koruně letos nepromítá. \"Průměrná cena prodaného zájezdu tak zůstává stejná,\" dodal.
Nejstarší českou CK koupila v roce 2016 polská cestovní kancelář Itaka. Čedok poté prošel řadou změn, počínaje změnou struktury produktů, změnou organizační struktury. Nyní je Čedok podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer s ročním obratem kolem čtyř miliard korun.