Dovozce aut koncernu VW do ČR zvýšil loni tržby na 29,5 mld. Kč

01.02.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 1. února (ČTK) - Dovozci vozů koncernu VW do Česka, společnosti Porsche ČR, loni vzrostly tržby o 3,2 procenta na 29,5 miliardy korun. Prodej aut se oproti předchozímu roku zvýšil o 2,3 procenta na 54.144 vozů. Meziročně klesl prodej značky Audi, registrace ostatních značek v portfoliu firmy Porsche ČR byly rekordní. Společnost to dnes ČTK sdělila v tiskové zprávě.

Registrace osobních vozidel Volkswagen dosáhly v loňském roce 26.942 vozů, což je meziročně o 1,3 procenta více. Seat vylepšil svůj výsledek z roku 2016 o 1,7 procenta na 7535 vozidel. Značka Volkswagen Užitkové vozy s 6072 registracemi překonala předloňský rok o 15,8 procenta. Prodeje nových vozů Audi naopak klesly o 29,5 procenta na 4486 vozů.

Podíl na rostoucích prodejích měly jak tradiční modely, tak novinky, které firma loni uvedla na trh. U značky Volkswagen si zákazníci nejvíce kupovali inovovaný model Golf, manažerský Passat a SUV Tiguan, u značky Audi to byl model Q7 a u značky Seat byly nejprodávanější model Leon a loni představená nová Ibiza. Prodejům užitkových volkswagenů kraloval Transporter.

Stále větší význam hrají podle jednatele společnosti Franze Pommera také servisní služby. \"Snažíme se jimi v České republice oslovovat tři čtvrtě milionu majitelů vozidel námi zastupovaných koncernových značek. Konkrétně jsme v roce 2017 dosáhli obratu z originálních dílů 1,805 miliardy Kč a obratu z originálního příslušenství 148 milionů Kč,\" uvedl. Celkový obrat v oblasti servisních služeb činil 3,741 miliardy korun.

Program prodeje ojetých vozidel Das WeltAuto loni využilo 18.808 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 7,3 procenta. Průměrné stáří vozů, prodaných v síti Das WeltAuto, bylo 4,4 roky a průměrná cena 370.380 Kč. K 1. lednu byly otevřeny dvě nové pobočky, a to v Táboře a v Praze 4, v současnosti tak má program Das WeltAuto 51 prodejních míst.

Vedle prodeje konvenčních vozidel věnovala společnost loni velkou pozornost rozvoji nových technologií, zejména elektromobilitě. Klíčovým projektem se stal Demo e-car program, představený v závěru loňského roku. V rámci programu Porsche ČR zapůjčí českým úřadům a firmám 50 elektromobilů e-Golf. Během deseti měsíců mohou účastníci ujet až 15.000 kilometrů. Projekt má představit využití elektrických vozů odborné i laické veřejnosti. Kromě toho se 15 elektromobilů e-Golf zapojilo do pilotního projektu e-carsharingu v Praze.

Další projekt společnosti se věnuje oblasti vzdělávání budoucích odborníků pro automobilové odvětví. V polovině loňského listopadu zahájila firma v Integrované střední škole automobilní v Brně projekt QHERO, který se zaměřuje na komplexní podporu škol a studentů automobilového zaměření. Dalšími partnery v pilotní fázi projektu jsou školy v Novém Strašecí a Berouně. \"Ambicí projektu QHERO je motivovat nejlepší studenty automobilového zaměření pro práci v naší autorizované prodejní a servisní síti,\" uvedl Pommer.

Porsche Česká republika se sídlem v Praze je největší společnost pro dovoz automobilů do České republiky. Reprezentuje značky Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy. Náleží do Porsche Holding Salzburg, největší evropské obchodní skupiny v oblasti automobilů. Skupina podniků Porsche Holding Salzburg působí ve 22 zemích Evropy, v Jižní Americe, Číně a Malajsii.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK