Výsledky výrazně překonaly i odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali zisk jen 527,22 miliardy JPY. Provozní zisk v Japonsku se více než zdvojnásobil. Provozní zisk v Severní Americe se snížil o 53,1 procenta kvůli růstu nákladů na podporu prodeje v USA.
Ziskovost na americkém trhu je pro Toyotu důležitá, aby měla dostatek financí na vysoké investice do nových technologií, jako samořídící funkce, elektrické vozy a služby nové mobility. Toyota je známá hlavně svými sedany a na její prodej v USA má negativní dopad přesun zájmu amerických spotřebitelů od sedanů k sportovně-užitkovým vozům a polododávkám.
Prodej Toyoty za říjen až prosinec stoupl na 2,63 milionu vozů z 2,28 milionu ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Prodej v Japonsku se zvýšil o tři procenta, prodej v Severní Americe, která je největším trhem automobilky, se však snížil o 1,3 procenta. V Evropě prodej stoupl o 1,7 procenta.
Za celý fiskální rok čeká nyní Toyota růst provozního zisku o deset procent na 2,2 bilionu jenů. Svůj odhad automobilka zlepšila z původních dvou bilionů jenů. Prognózu čistého zisku Toyota zvýšila na rekordních 2,4 bilionu jenů z 1,95 bilionu jenů.