Tržby očištěné o kalendářní vlivy se v loňském roce reálně meziročně zvýšily o 6,1 procenta, když loni bylo ve srovnání s rokem 2016 o dva pracovní dny méně. Neočištěné tržby za prodej potravin loni stouply o dvě procenta, za nepotravinářské zboží o 8,4 procenta. Útraty za pohonné hmoty vzrostly o pět procent.
Tržby za zboží prodávané přes internet a prostřednictvím zásilkové služby loni stouply o 21,4 procenta. V prodejnách s nepotravinářským zbožím se tržby meziročně zvýšily za oděvy a obuv o desetinu, za počítačové a komunikační zařízení o 9,6 procenta a za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 8,2 procenta. Za výrobky pro domácnost útraty vzrostly o 5,7 procenta a za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o 3,1 procenta.
V motoristickém segmentu tržby loni meziročně stouply o 2,3 procenta. Za opravy motorových vozidel vzrostly o šest procent, za prodej motorových vozidel a náhradních dílů o 1,4 procenta.
V prosinci se tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně zvýšily o 7,1 procenta, pracovních dnů bylo o dva méně než o rok dřív. Proti listopadu očištěné tržby klesly 0,8 procenta. Tržby bez očištění za nepotravinářské zboží vzrostly v prosinci meziročně o 7,1 procenta, za pohonné hmoty o 3,3 procenta a za potraviny o 1,1 procenta.