Není ani jasné, zda firma o více akcií vůbec usilovala. Nicméně agentura Reuters uvedla, že v listopadu Daimler odmítl nabídku Geely, která chtěla převzít až pět procent jeho akcií. \"Nyní chce Geely německé firmě ukázat, že to myslí vážně a že se nevzdává,\" uvedl zdroj Reuters.
Čínská firma se k záležitosti odmítla vyjádřit a koncern Daimler zopakoval, že vítá zájem dlouhodobých akcionářů a že veškeré zásadní změny v akcionářské struktuře budou oznámeny na jeho internetových stránkách.
Podle zdrojů obeznámených se situací v Geely chce čínská firma získat přístup k technologii výroby baterií pro elektromobily a založit společný podnik na výrobu těchto vozů v Číně. Vzhledem k úsilí Pekingu o zlepšení kvality ovzduší a vzhledem k plánovanému zavedení kvót na výrobu vozidel na ekologický pohon jsou čínské automobilky pod tlakem, aby zavádění výroby elektrických a hybridních vozů urychlily.
Jakkoli Geely podle Reuters doufá, že Daimler uvidí, jaké výhody by mu partnerství přineslo, německá společnost už dala najevo, že jeden partner jí v Číně stačí. Její společný podnik s tamní firmou BAIC Motor Corp. má pro expanzi dostatek kapacity.
K největším akcionářům koncernu Daimler patří společnost Blackrock s 5,95 procenta (k 15. listopadu 2017), kuvajtský fond Kuwait Investment Authority s 5,33 procenta, aliance Renault-Nissan se 3,1 procenta.