Za poradce si ministerstvo loni v listopadu vybralo sdružení České spořitelny a společností White&Case Obermeyer Helika. Poradci za přípravu projektu zaplatí 26 milionů korun.
Zapojení privátního kapitálu spočívá v tom, že stát do výstavby nevloží vlastní peníze, ale přenechá stavbu kompletně na soukromém investorovi. Tomu pak, jakožto koncesionáři, platí za bezchybný provoz na daném úseku po předem sjednanou dobu. Hlavním výběrovým kritériem má být co nejnižší poplatek koncesionáři.
Tendr na koncesionáře by měl být zahájem letos v dubnu, v červnu by pak zájemci o účast měli podávat své žádosti. Samotný soutěžní dialog s vybraným okruhem uchazečů by měl začít v říjnu. Ve stejné době má projekt získat nové stanovisko posouzení vlivu na životní prostředí (EIA).
V současnosti je v provozu část rychlostní komunikace D4 mezi Prahou a Skalkou, navazující úseky povedou buď ve zcela novém profilu, nebo využijí trasu stávající silnice I. třídy. Počítá se například s novým obchvatem Čimelic nebo Chraštic.
V Česku se stát v minulosti pokoušel pomocí PPP postavit například úsek dálnice D3 mezi Borkem a Bošilcem, nebo ostravskou část D1, která je \"známá\" především kvůli zvlněnému povrchu a následným dopravním omezením. Všechny tyto úseky ale nakonec byly stavěné konvenčním způsobem, tedy financováním prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Důvodem pro využití PPP projektů je očekávaný konec dotační politiky Evropské unie.