\"Myslím, že to je asi maximum toho, co jsme mohli dokázat,\" řekla Venclová. Podle ní teď musí taxikáři věřit vládě, že se problematikou budou zabývat a novelou zákona vyřeší nerovné podmínky. K tomu musí vládě poskytnout čas. Úspěchem je podle Venclové, že premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) uznal, že Uber používá nelegální řidiče.
Podle Davida Bednáře ze Sdružení českých taxikářů však jsou výsledky dnešního jednání nedostatečné. \"Zastal se nás premiér v demisi, lhář a podvodník,\" řekl Bednář u strahovského stadionu, kam se dnes odpoledne sjely desítky taxikářů. Mluvil o tom, že pokud se do pondělí nestane nic zásadního, tak budou protesty v pražských ulicích pokračovat. Jeho výroky však odsoudila většina přítomných taxikářů včetně členů Sdružení českých taxikářů.
Taxikáři považují alternativní přepravce za nekalou konkurenci, protože nedodržují zákonné požadavky pro taxislužby. Podle taxikářů zatím stát problém s alternativními přepravci neřešil. Ministerstvo průmyslu podle Babiše mohlo řešit záležitost již dříve, ale řešení odkládalo, protože čekalo na rozhodnutí evropského soudu.
Po dnešním jednání s taxikáři premiér vyzval společnosti Uber a Taxify, aby dodržovaly zákony a jezdili za ně řidiči s taxikářskou licencí. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce upravit zákon tak, aby zprostředkování jízdy v taxislužbě bylo vázanou živností a bylo ho možné nabízet jen licencovaným taxikářům. Novela by měla umožnit všem taxikářům místo taxametrů používat aplikace. Uber a podobné služby by to podle něj zrovnoprávnilo s tradičními provozovateli taxi.
S cílem poukázat na nerovné podmínky pořádají taxikáři od konce minulého týdne pomalé jízdy Prahou, kterými blokují dopravu. Ve čtvrtek a pátek kroužili po magistrále, jejich protest dopravu příliš nezkomplikoval. V pondělí však taxikáři zvolili méně prostupné komunikace na vltavském nábřeží, což vedlo k větším dopravním komplikacím. Za formu protestu taxikáře dnes kritizoval Babiš i Ťok.
Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8300 a vadí jim, že řidiči Uber, kterých je asi 2000, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.