Senátoři doporučili vládě, aby při přípravě zákonů zohlednila připomínky, návrhy a požadavky vycházející z praxe, jejichž cílem by bylo urychlit přípravu a realizaci liniových staveb. Požádali také ministerstvo pro místní rozvoj, aby zařadilo území ovlivněné připravovanou výstavbou dálnice D6 do prioritních rozvojových os územního rozvoje v rámci dokumentu Politika územního rozvoje ČR. Ministerstvu dopravy doporučili jednat s Bavorskem o napojení dálnice D6 na síť německých dálnic.
Ťok uvedl, že na Rakovnicku už loni začala stavba úseků mezi Novým Strašecím a Řevničovem a obchvatu Řevničova. Oba úseky by měly být hotové do srpna 2020, zhruba deset kilometrů má stát asi 1,8 miliardy korun. Letos se má podle Ťoka začít také s obchvatem Lubence.
Plánovaná délka dostavby dálnice vadila i předsedkyni senátorského klubu ANO Zdeňce Hamousové. Podle ní měla být dálnice původně hotova už v roce 2015.
Hurajčík uvedl, že stavěné obchvaty problémy Karlovarského kraje nevyřeší. Kompletní dostavba D6 z Prahy do Karlových Varů a Chebu je zásadní nejen pro Rakovnicko, ale i pro Karlovarský kraj, který kvůli nevyhovujícímu dopravnímu spojení hospodářsky zaostává. D6 má nyní 90 kilometrů, má jich mít 175.