Tržby se zvýšily o 12,5 procenta na 24,68 miliardy eur (625,4 miliardy Kč), zaostaly však za očekáváním. Na srovnatelném základě, tedy bez kurzových výkyvů, akvizic a odprodaného majetku, se zvýšily o 2,5 procenta.
\"Navzdory nestabilitě na trzích s potravinami a nápoji a růstu vstupních nákladů jsem dosáhli velmi dobrého celoročního výsledku,\" uvedl generální ředitel Emmanuel Faber.
V letošním roce se firma chce zaměřit na zrychlení růstu tržeb a další růst zisku. Pomoci ji k tomu mají nižší náklady a výhody z akvizice amerického výrobce biopotravin WhiteWave.
Společnost tento týden oznámila, že prodá zhruba dvě třetiny svého podílu v japonském výrobci probiotik Yakult. Za 14procentní podíl má získat 1,5 miliardy eur. Danone bude mít po prodeji podílu v japonské firmě dál zhruba sedmiprocentní podíl.
Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely. Firma vlastnila výrobní závod i v České republice, v roce 2014 však svou benešovskou mlékárnu prodala společnosti Schreiber Czech Republic, která nyní pro Danone vyrábí mléčné výrobky. Mezi značky firmy patří Activia, Actimel, Kostíci, Danette či Evian.