Případ je jedním z nejdelších a táhne se už zhruba 15 let. Zabývaly se jím také několikrát soudy. ÚOHS zkoumal chování mobilních operátorů z let 2000 až 2003. Firmy se dohodly, že budou propojovat hovory zákazníků svých sítí jen přímým propojením ve stanovených bodech.
\"Jednalo se tedy o vzájemnou výhradní spolupráci, jejímž prostřednictvím si obě společnosti poskytly pro přenos hovorů mezi svými sítěmi úplnou ochranu před konkurenčními poskytovateli, kterými byl v té době například Český Telecom, a.s. či BT (Worldwide) Ltd.,\" uvedl už dříve předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Podle něj si firmy rozdělily trh, což současně vytvářelo překážku pro přístup dalších telekomunikačních operátorů k poskytování propojovacích služeb účastníkům řízení.
Firmy na to reagovaly podáním žalob. Tvrdily, že je případ vykonstruovaný a založený na základním nepochopení technické stránky fungování sítí. Údajně už uplynula i lhůta pro uložení pokut.
Původní rozhodnutí ÚOHS vydal již v roce 2003, pravomocné o rok později. Sankce tehdy byly vyšší. Předchůdce Vodafonu Oskar měl zaplatit 4,5 milionu a T-Mobilu 12 milionů korun. Správní soudy následně devět let projednávaly žaloby proti tomuto rozhodnutí. Vydaly dohromady kolem desítky rozsudků. Případ souvisí i se stejně starými pokutami pro Vodafone a dnešní O2 Czech Republic.