\"Máme nějaké paragrafované znění (zákona), na kterém se teď pracuje. Pokud bychom se na tom všichni shodli, tak by se to v brzké době dalo dát do systému a běželo to jako poslanecký návrh,\" řekl Ťok. Podobným způsobem letos předložil i novelu zákona o liniových stavbách, předložením v podobě poslaneckého návrhu všech stran se její schvalování podařilo urychlit.
Ťok ale vyloučil, že by se poslanci mohli novelou zabývat už na nejbližší schůzi. \"Na této schůzi se to (na program) určitě nedostane, protože to musí jít na vládu pro stanovisko,\" řekl o novele.
Ministr dnes také zopakoval, že podle jeho představ by bylo možné zprostředkovat jízdu pouze řidičů, kteří mají koncesi pro taxislužbu. \"Tak, aby nejezdili zprostředkovaně řidiči, kteří to oprávnění nemají a vlastně ohrožují cestující,\" řekl. Opatření míří proti službám typu Uber, které se označují za zprostředkovatele spolujízdy a nevyžadují po svých řidičích, aby měli taxikářskou koncesi. Taxikáři to označují za nekalou konkurenci.
\"Druhá věc, kterou chceme pomoct zase moderním technologiím, je, že chceme, aby bylo možné si sjednat jízdu pomocí různých platforem na chytrých telefonech nebo na internetu,\" řekl Ťok.
Řešení situace kolem alternativních taxislužeb slíbili premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) a Ťok minulý týden po jednání se zástupci pražských taxikářů. Ti předtím protestovali proti těmto službám pomalou jízdou centrem metropole, při které blokovali dopravu. V pondělí pražské dispečinky taxi varovaly, že pokud do neděle firmy Uber a Taxify nezlegalizují svou činnost, uskuteční se další protesty.