\"Samotnou realizaci stavby plánujeme v letech 2022 až 2025. Do té doby nám zbývá vysoutěžit projekt stavby, získat územní rozhodnutí, stavební povolení, vyhlásit výběrové řízení na zhotovitele a vybrat vítěze soutěže. Všechny termíny jsou tedy předpokládané,\" řekl ČTK.
Podle serveru Zdopravy.cz se celkové náklady na zhruba dvacetikilometrový úsek se dvěma tunely odhadují na osm miliard korun. Chotýčanský tunel se přitom s více než pěti kilometry stane tuzemským rekordmanem, Hosínský bude mít zhruba tři kilometry. Celkové náklady se odhadují na osm miliard korun.
Schválení ministerskou komisí lze podle serveru označit za průlom v dosavadním vývoji projektu, pro který se vžila zkratka NEMAŠE. Pro svou nákladnost byl v minulých letech uložen k ledu a fakticky považován za mrtvý. Koridor měl u Budějovic končit starou schwarzenberskou jednokolejkou, která se vine oklikou přes Hlubokou nad Vltavou.
Změnu přinesla až nová ekonomická studie správy železnic, jejíž výsledek loni v létě byl vůbec poprvé pro tunely příznivý. Způsobila to především změna metodiky, která umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let. Železničáři také upřesnili celkové náklady čtvrtého koridoru vzhledem ke klesajícím cenám staveb, původně se u tunelů počítalo s 12 miliardami.