Největší část internetových inzertních výdajů připadá na celoplošnou reklamu, za kterou zadavatelé letos zaplatili 16,4 miliardy korun. Meziročně to bylo o 16 procent více. Reklama ve vyhledávání vzrostla o 26 procent na 5,9 miliardy korun. Do katalogů a řádkové inzerce investovali inzerenti 1,1 miliardy korun.
Mezi jednotlivými mediatypy je online reklama stále druhým nejsilnějším médiem. Na trhu jí připadá podíl 22,5 procenta. Dominantní postavení si udržuje televize s podílem 46,4 procenta a celkovým objemem 48,1 miliardy korun. Tisková inzerce dosáhla loni 19,3 miliardy, což je podíl 18,6 procenta. Reklama v rádiích stála celkem 7,6 miliardy korun a outdoorová inzerce 5,3 miliardy Kč.
\"Loňské rekordní investice do online reklamy potvrzují její stoupající význam, především v oblasti programatického obchodování, kde je nárůst nejvýraznější. Z pohledu inzertního prostoru internet v Česku, stejně jako v předchozím roce, dál posílil svou pozici druhého nejvýznamnějšího mediatypu,\" uvedl předseda SPIR Ján Simkanič.
Takzvaný programatický nákup celoplošné reklamy loni rostl o pětinu. Programatická reklama je automatizovaný nákup a prodej digitálního inzertního prostoru.