Druhá Eurovia, která se dvakrát pokoušela výsledek tendru zvrátit u antimonopolního úřadu, nabízela ve sdružení se Strabag Rail 3,68 miliardy korun. Spor se podle serveru točil kolem plnění technických kvalifikačních předpokladů a znalostí členů týmu. Poprvé ÚOHS poslal výsledky zpět k přezkoumání na SŽDC, která opětovně potvrdila vítězství nejlevnějších firem. Svou druhou stížnost nyní Eurovia stáhla, uvedl web bez bližších podrobností.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) tak zastavil správní řízení a zároveň zrušil předběžné opatření, které zakazovalo podepsat smlouvu s vítězem. Informaci serveru potvrdili mluvčí SŽDC Kateřina Šubová i mluvčí ÚOHS Martin Švanda. \"V nejbližších dnech uzavřeme smlouvu s vybraným uchazečem, kterým je sdružení firem Metrostav, Swietelsky a SMP a zahájíme realizaci,\" uvedla Šubová.
Původně byla již v červnu 2016 vybrána jako vítěz tendru firma Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy, ale SŽDC následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. I tehdy byla Eurovia ve sdružení se Strabagem druhá s cenou 4,3 miliardy Kč.
Modernizace koridoru přinese velké změny nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v té městské a příměstské. Šestikilometrový úsek z Hostivaře do Vršovic bude čtyřkolejný a po dokončení se vyhne zastávce Praha Strašnice, která bude zrušena. Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden, kompletní rekonstrukcí projde nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vznikne přestupní uzel na MHD.