Čísla za březen a další měsíce už totiž může ovlivnit rozhodnutí Spolkového správního soudu ze 27. února, podle něhož mohou města z důvodu ochrany ovzduší zakázat jízdu dieselovým autům. I když se toto opatření, které zřejmě jako první už v dubnu zavede na dvojici hlavních ulic Hamburk, bude týkat zejména starších naftových aut, posiluje nejistotu, která je s diesely i kvůli manipulacím automobilek s emisemi spojena.
Je to vidět i na vývoji za delší časové období. Zatímco v letech 2015 a 2016 podíl dieselů na všech nových osobních autech činil 48 a 46 procent, loni už klesl na 38,8 procenta. Naopak podíl vozů s benzinovým motorem stoupl z 50 a 52 procent na 57,7 procenta. Za letošní únor se podíl nových benzinových aut vyšplhal až na 62,9 procenta.
Celkem v únoru německé úřady zaregistrovaly 261.749 nových osobních aut, což bylo o 7,4 procenta více než před rokem.