\"S městem už jednáme o stavbě závodu v průmyslové zóně,\" uvedl Veselovský, podle kterého jednání ještě neskončila. Zatímco nyní má šumperský podnik BPS Bicycle Industrial roční kapacitu 90.000 jízdních kol, po stavbě nové haly v průmyslové zóně by vzrostla až na 200.000 kol. \"Součástí areálu bude také lakovna rámů,\" podotkl Veselovský.
Dohodne-li se firma se šumperskou radnicí na podmínkách využití pozemků v průmyslové zóně, a získá-li potřebná povolení, chtěla by novou výrobní halu a sklady postavit příští rok.
Společnost BPS Bicycle Industrial drtivou většinu produkce vyváží zejména do Německa, Rakouska a Belgie. Kromě klasických jízdních kol vyrábí i elektrokola, po kterých je stále větší poptávka. V účetním roce 2016/2017 firma vyrobila 14.000 elektrokol.
Vlastníkem společnosti BPS Bicycle Industrial je rakouská firma BTM Bike Trading, GmbH, která je zároveň hlavním odběratelem šumperského podniku. Společnost BPS Bicycle Industrial loni v Šumperku zaměstnávala 153 lidí.
V roce 2016 se v Česku podle zprávy odborné asociace Association of the European Bicycle Industry vyrobilo 350.000 jízdních kol, stejně jako o rok dříve. Česká republika je 11. největším producentem běžných kol v EU a na ČR připadá tříprocentní podíl evropské výroby kol. Prodeje bicyklů včetně elektrokol předloni v ČR klesly o devět procent na 350.000. Loňské údaje o produkci a prodeji jízdních kol nebyly zveřejněny.
K největším tuzemským výrobcům jízdních kol se řadí mimo jiné Bike fun (značka Superior), 4Ever, Maxbike, Olpran či právě BPS Bicycle Industrial. Většina kol vyrobených v ČR jde na export.