Podle něj prodeje porostou letos o procenta, přestože loni se trh propadl o desetinu a stejný trend obor drží ještě za první dva měsíce letošního roku. Uvedl, že loňský pokles podle Žerta způsobil vysoký počet registrací na konci roku 2016, kdy výrobci doprodávali motocykly plnící méně přísné emisní normy. Nejprodávanější byla loni značka Honda s 2643 prodanými motocykly, následuje Yamaha s 1118 stroji a BMW, které prodalo 802 motocyklů.
\"Předregistrace nejvíce postihly skútry do 125 kubíků. Tento segment je nejdominantnější. Doprodávaly se skladové zásoby, což byli často čínští výrobci, kteří mají poměrně velký skluz v dodávkách nových modelů,\" uvedl Žert.
Pokles prodeje se týká hlavně motorek nižších cenových kategorií, například japonské značky jsou na tom mnohem lépe, dodal. Do budoucna jsou ale prodejci optimističtí. \"Také auta šla loni nahoru, nahrává tomu ekonomická situace,\" uvedl Žert.
Jako jeden z důvodů uvedl posílení koruny vůči euru, což je pro zákazníky výhoda. \"Většina výrobců začíná jaro zajímavými akcemi, buď nedošlo k navýšení, nebo naopak nabízejí různé bonusy navíc,\" uvedl Žert. Prodeje podle něj letos tedy mírně porostou. Nahrává tomu nejen příznivá ekonomická situace, ale i nové trendy, jako jsou elektrické motorky. \"Těch témat v našem segmentu přibývá,\" dodal Žert.