\"Mohu potvrdit, že správní řízení bylo zastaveno, neboť navrhovatel vzal svůj návrh zpět,\" uvedl k případu Švanda. Úřad už dříve zamítl návrh Strabagu na vydání předběžného opatření.
SŽDC vybral pro stavbu dvacetikilometrového úseku koridorové železniční trati firmu OHL ŽS loni v prosinci. OHL ŽS, která stavěla i navazující úsek z Tábora do Sudoměřic, nabídla nejnižší cenu 4,378 miliardy korun. Cena stavby dosažená ve veřejné soutěži byla zhruba o dvě miliardy korun nižší, než na kolik ji ocenil projektant. Strabag, který v tendru tvořil sdružení se Subterrou a Eurovií, skončil druhý. Sdružení podalo námitku i na SŽDC, která ji však zamítla.
Nová trať má zrychlit spojení z Prahy do Českých Budějovic. Vlaky budou novým úsekem projíždět až 160kilometrovou rychlostí místo nynějších 60 až 100 kilometrů v hodině. Modernizace trati Sudoměřice - Votice má začít letos a potrvá do roku 2021. Dosud jednokolejná trať bude mít koleje dvě, součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů. Vznikne několik mostů a jedna nová zastávka Červený Újezd. Některá stará nádraží zaniknou a budou nahrazena novými zastávkami. Skončit by měly stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky.