SŽDC letos investuje do oprav nádraží miliardu, příští rok více

15.03.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 15. března (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos do oprav nádražních budov investuje přes jednu miliardu korun, V příštím roce to bude zhruba 1,6 miliardy Kč. Dosud SŽDC po převzetí nádraží od Českých drah do oprav investovala 800 milionů korun. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Střednědobý plán oprav a rekonstrukcí nádražních budov počítá s tím, že se do roku 2023 investuje do různě velkých projektů přes deset miliard Kč. \"Během zhruba 1,5 roku od převzetí budov do správy SŽDC se rozběhly menší opravy na téměř čtyřech stovkách nádraží. Na sklonku uplynulého roku se nám podařilo zahájit první větší investiční akce. Běží rekonstrukce v Lipníku nad Bečvou, Přerově, Kuřimi, Hradci Králové, Turnově, Břeclavi či Sokolově,\" uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.

Zatímco letos správa kvůli náročné projektové přípravě opravuje především menší nádraží, už v příštím roce by se měly začít revitalizovat větší výpravní budovy jako například Praha-Smíchov, Jihlava, Opava západ nebo Havířov. \"Upozorňuji, že hovoříme o předpokladu, který se samozřejmě může měnit na základně projektů a soutěží na zhotovitele. Rozhodně však finanční objem na správu, opravu a investice poroste. V roce 2019 odhaduji sumárně jejich výši na přibližně 2,9 miliardy korun. Tento trend bychom chtěli udržet i v dalších letech,\" dodal Drmola.

Z letošní plánované miliardy korun půjde více než 100 milionů korun na opravy a rekonstrukce nádražních budov či na přípravu projektů v Olomouckém, Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji. Mezi největšími akcemi jsou letos stavby v Břeclavi, Kolíně, Tachově, Bohumíně či Hradci Králové.

V případě větších nádraží se finanční částky potřebné na jejich opravu pohybují v řádech stovek milionů korun, náročnější je také příprava jejich rekonstrukce. Už příští rok by se ale měla začít opravovat Fantova budova na pražském hlavním nádraží, v dalších letech dojde i na opravy nádražních budov v Plzni, Českých Budějovicích, Pardubicích, Teplicích či Mostě. Prioritou SŽDC je opravit v první vlně nádraží v krajských a bývalých okresních městech.

Firma podepsala smlouvu o převodu nádražních budov s Českými drahami v roce 2016 a za 3,3 miliardy korun získala zhruba 1500 nádraží. SŽDC se také stará o 9400 kilometrů tratí a zaměstnává přes 17.000 osob

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK