Začaly opravy D1 mezi Humpolcem a V. Jeníkovem, potrvají dva roky

15.03.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Jihlava 15. března (ČTK) - Na dálnici D1 dnes začaly dvouleté opravy mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru. Do dopravy se začaly promítat hodinu před polednem, kdy dělníci začali rozmisťovat provizorní dopravní značení. Součástí stavby za 1,75 miliardy korun bez daně jsou i protihlukové stěny poblíž obcí Slavníč a Skorkov a ekodukt, tedy přechod pro zvěř. Jde o nejdelší modernizovaný úsek D1, řekl ČTK mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

\"Dnešním dnem začíná letošní stavební sezona na modernizaci D1,\" uvedl Rýdl. V pátek budou po zimní přestávce obnoveny stavební práce mezi Jihlavou na 112. kilometru dálnice a Velkým Beranovem na 119. kilometru. Modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem bude hotová do července 2020. Řidičům se tam podle mluvčího uleví od nejhoršího \"struhadla\" na D1. V místech oprav je povolená rychlost snížená na 80 kilometrů v hodině.

Zakázku na opravy 13,6 kilometru dálnice Humpolec - Větrný Jeníkov od ŘSD dostalo sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Stavbu chtělo ŘSD zahájit už vloni, ale jde o jeden z úseků D1, u něhož napadly stavební povolení rozkladem Děti Země.

\"Dneska jsme ještě nechali projet ranní dopravní špičku,\" řekl Rýdl k zahájení prací. Pracovníci pak začali rozmisťovat dopravní značky a stahovat dopravu na Prahu do jednoho jízdního pruhu. Stejné omezení by mělo být v sobotu směrem na Brno. V neděli by měla auta v tomto úseku znovu začít projíždět v obou směrech vždy ve dvou provizorně vyznačených pruzích. Na dotaz ČTK pracovníci uvedli, že značek budou instalovat okolo 300.

Do druhé poloviny dubna budou dělníci mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pracovat na rozšíření jednoho jízdního pásu dálnice, aby na něj následně mohli převést kompletní dopravu na Prahu i na Brno. Na druhé půli dálnice pak budou měnit cementobetonový kryt. Během víkendu 7. a 8. dubna se v tomto úseku D1 podle harmonogramu rovněž uskuteční demolice dvou dálničních nadjezdů.

Během stavby vznikne zhruba na 94. kilometru D1 ekodukt. Jde o první takovou stavbu z čtyř, jež jsou součástí modernizace dálnice mezi Prahou a Brnem. Umožní přechod zvěře přes D1, která bude po dokončení obnovy oplocená.

D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli modernizaci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich. V nejbližší době se stavaři po zimě vrátí i na zbylé tři úseky, které už jsou v realizaci. Jde o D1 mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou na Žďársku, Hořicemi a Koberovicemi u Humpolce a mezi Ostředkem a Šternovem na Benešovsku.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK