SŽDC podepsala smlouvu s OHL ŽS na železniční zakázku za 7 mld Kč

20.03.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 20. března (ČTK) - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu s brněnskou OHL ŽS na stavbu železničního koridoru v úseku Sudoměřice - Votice. Celkové předpokládané náklady jsou přes sedm miliard korun. Brněnská společnost OHL ŽS to dnes sdělila ČTK. Jde o jednu z největších železničních zakázek v Česku za poslední léta. OHL ŽS v úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic kromě druhé koleje vybuduje dva nové tunely a jednu železniční stanici.

\"Jsme rádi, že po poměrně náročné přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,\" uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Podle generálního ředitele OHL ŽS Petra Brzeziny je stavba výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak co se finančního objemu týče, a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, kterou v posledním období SŽDC jakožto investor připravila ke stavbě. \"Pro OHL ŽS znamená realizace této stavby možnost navázat na dlouholetou tradici v železničním stavitelství, prokázat své bohaté zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní schopný personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako je železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,\" uvedl Brzezina.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což zkrátí cestu expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, respektive 660 metrů.

Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich bude dlouhá 244 metrů.

Stavba bude stát 7,159 miliardy Kč bez DPH. Projekt by mohl získat až pětimiliardovou dotaci z Evropské unie. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Podpis smlouvy mimo jiné umožnilo stažení podání konkurenčního Strabagu na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který svoje řízení zastavil.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK